Επέκταση του ηλεκτρικού προς Νέα Ερυθραία και Καστρί

160

Την υπογειοποίηση του σταθμού της Κηφισιάς με την κατασκευή δύο νέων σταθμών εξετάζει η Αττικό Μετρό μετά από μια ενδιαφέρουσα πρότασης έχει υποβληθεί στη διοίκηση

Η πρόταση που έχει κατατεθεί προβλέπει την της γραμμής κατά 4,75 χιλιόμετρα και την κατασκευή δύο νέων σταθμών στη και το . Ο συνολικός προϋπολογισμός του προτεινόμενου έργου ανέρχεται σε 440 εκατομμύρια ευρώ, συμπεριλαμβανομένης της προμήθειας έξι νέων τρένων.

Σύμφωνα με την πρόταση, η οποία αναμένεται να παρουσιαστεί και στον υπουργό Υποδομών, το έργο θα μπορούσε να ξεκινήσει με τη σταδιακή υπογειοποίηση της γραμμής 1 από τον σταθμό του ΚΑΤ. Προτείνεται η υπογειοποίηση του σταθμού της Κηφισιάς, ο οποίος έχει παραμείνει σε μεγάλο βαθμό ο ίδιος από τις 18 Αυγούστου του 1957, όταν τέθηκε σε στη γραμμή των τότε Ελληνικών Ηλεκτρικών Σιδηροδρόμων (ΕΗΣ).

Με την υπογειοποίηση του σταθμού θα απελευθερωθεί ο σημερινός διάδρομος μεταξύ του ΚΑΤ και της Κηφισιάς, με μήκος περίπου ενός χιλιομέτρου, ο οποίος μπορεί να αξιοποιηθεί για τη δημιουργία ελεύθερων χώρων και χώρων πρασίνου.

Με τη μετατόπιση του σταθμού κάτω από το έδαφος θα είναι δυνατή η απευθείας κίνηση αυτοκινήτων προς τη λεωφόρο Κηφισίας μέσω των οδών Τατοΐου και Γρηγορίου Λαμπράκη, οι οποίοι θα διέρχονται πάνω από το σημείο στο οποίο βρίσκεται σήμερα ο σταθμός.

Στον υπόλοιπο χώρο που καταλαμβάνει τώρα ο σταθμός, συνολικής έκτασης 6.000 τ.μ., θα μπορούσαν να γίνουν εκτεταμένες πεζοδρομήσεις και αναπλάσεις οι οποίες θα αναβαθμίσουν την περιοχή.

Τα οφέλη των τριών νέων σταθμών

Λαμβάνοντας υπόψη τις διαθέσιμες καταγραφές κατανομής πληθυσμού, τις θέσεις εργασίας στην περιοχή του έργου και κάνοντας αναγωγές χρησιμοποιώντας την επίσημα μετρημένη επιβατική κίνηση του σταθμού Κηφισιά τα τελευταία έτη, οι τρεις νέοι σταθμοί θα μπορούσαν να εξυπηρετούν τουλάχιστον 50.000 επιβάτες ημερησίως εάν τεθούν σε λειτουργία έως το 2030.

Το έργο αναμένεται να έχει και σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη, καθώς με συντηρητικές προβλέψεις οι εκπομπές CO2 θα μειωθούν κατά 41 τόνους καθημερινά δεδομένου ότι περίπου 5.600 αυτοκίνητα λιγότερα θα κυκλοφορούν στην περιοχή.

Το έργο είναι εφικτό να ολοκληρωθεί μέσα σε μία δεκαετία υπό την προϋπόθεση ότι θα ξεκινήσουν το 2021 οι απαραίτητες προκαταρκτικές μελέτες (τοπογραφικές αποτυπώσεις, γεωλογικές έρευνες κ.λπ.).

Για τη χρηματοδότηση του έργου θα χρειαστούν περίπου 375 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία εκτιμάται ότι θα αυξηθούν σε 440 εκατομμύρια ευρώ με την προμήθεια τουλάχιστον έξι νέων συρμών για χρονοαπόσταση τριών λεπτών.