ΚΑΤΑΓΓΕΛΊΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ 2ου-3ου ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΝΕΑΣ ΕΡΥΘΡΑΙΑΣ ΓΙΑ Προβλήματα που προέκυψαν από την τοποθέτηση των διαχωριστικών πλεξιγκλάς επί των θρανίων στο 2ο & 3ο Δημοτικό σχολείο Ν. Ερυθραίας

0
352

 ΠΡΟΣ

Πρόεδρο Σχολικής Επιτροπής κ. Νικήτα Κόκκαλη

Πρόεδρο της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας κα Κατερίνα Καραλή

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Δήμαρχο Κηφισιάς κ. Θωμάκο Γιώργο

Δ/ντές 2ου και 3ου Δημοτικών Σχολείων Ν. Ερυθραίας κ. Τσιώτα Παντελή κ. Λιάκο Κωνσταντίνο

Τεχνική Υπηρεσία Δ. Κηφισιάς

Ένωση Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων Δ. Κηφισιάς

ΘΕΜΑ: Προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία που προέκυψαν από την τοποθέτηση των διαχωριστικών πλεξιγκλάς επί των θρανίων στο 2ο & 3ο Δημοτικό σχολείο Ν. Ερυθραίας (Ψαρών 1 & Σπετσών).

Την Κυριακή 24/01/21 ο Δήμος Κηφισιάς τοποθέτησε στα θρανία των σχολείων μας διαχωριστικά από plexiglass προκειμένου να αυξήσει τα μέτρα προστασίας έναντι της μετάδοσης του κοροναϊού. Η κίνηση αυτή έγινε, δίχως να προηγηθεί συζήτηση στα αρμόδια όργανα του Δήμου για την Παιδεία, που είναι η Δημοτική Επιτροπή και οι Σχολικές Επιτροπές.

Δεν αμφισβητούμε τις προθέσεις.

Προβληματιζόμαστε για τις συνθήκες που τα παιδιά μας βρίσκονται στο σχολείο.

Αγανακτούμε, γιατί ενώ τα σχολεία ξεκίνησαν σε χειρότερες επιδημιολογικές συνθήκες το φθινόπωρο, η πολιτεία, αντί να εφαρμόσει το σημαντικότερο σημείο των προτάσεων των λοιμοξιολόγων που αφορά τις αποστάσεις, ψήφισε την αύξηση του αριθμού των μαθητών μέσα στις τάξεις.

Αγανακτούμε, γιατί όλο αυτό το χρονικό διάστημα της τηλεκπαίδευσης, δεκάδες ή και εκατοντάδες παιδιά του Δήμου μας, στερήθηκαν το ΔΙΚΑΙΩΜΑ της συμμετοχής τους στην εκπαιδευτική διαδικασία, εξ’ αιτίας οικονομικών προβλημάτων που δεν τους επέτρεπαν να έχουν Η/Υ και σύνδεση στο διαδίκτυο. Και παρά τις προσπάθειες των συλλόγων γονέων, μόνο υποσχέσεις έχουμε μέχρι τώρα.

Δυστυχώς, στις ήδη δύσκολες συνθήκες που επικρατούν στη σχολική αίθουσα λόγω της υποχρεωτικής συνεχούς χρήσης μάσκας από εκπαιδευτικούς και μαθητές, ήρθαν να προστεθούν έντονα παράπονα από την ύπαρξη των πλεξιγκλάς. Από την πρώτη κιόλας μέρα χρήσης (Δευτέρα 25/1/21) οι μαθητές των σχολείων μας διαμαρτυρήθηκαν έντονα για τις νέες συνθήκες, κάτι που μεταφέρθηκε από τους γονείς τους σε μέλη των συλλόγων μας.

Καταγράφοντας όλες τις πρακτικές δυσκολίες που ανέφεραν μαθητές και εκπαιδευτικοί κατά την πρώτη εβδομάδα χρήσης των πλεξιγκλάς, αλλά και εξετάζοντας προσεκτικά τα plexiglass και τον τρόπο τοποθέτησής τους, καταλήξαμε στα εξής συμπεράσματα: 2/3

1. Το πλάτος του plexiglass (στο εμπρόσθιο τμήμα του θρανίου) δεν καταλαμβάνει καν το ωφέλιμο πλάτος του θρανίου με αποτέλεσμα να εμποδίζεται η ομοιόμορφη εστίαση και από τα δύο μάτια. Ενώ λοιπόν η όραση από το ένα μάτι είναι ελεύθερη, από το άλλο πραγματοποιείται με παρεμβολή επιφάνειας, που όχι μόνο μεταβάλει την εστίαση αλλά ταυτόχρονα αλλοιώνει τα είδωλα και παραμορφώνει οτιδήποτε βρίσκεται πίσω από αυτή (π.χ. εκπαιδευτικός, πληροφορίες σε πίνακα, προβολή σε διαδραστικό πίνακα). Ένας μεγάλος αριθμός παιδιών παραπονέθηκε ότι από τη Δευτέρα 25/1 δε βλέπει καλά στον πίνακα γιατί τα γράμματα φαίνονται παραμορφωμένα ή θολά. Επιπλέον η πλειοψηφία των παιδιών δήλωσε ότι ζαλιζόταν κοιτώντας μέσα από το πλαστικό (πλεξιγκλάς).

Το πρόβλημα γίνεται ακόμα εντονότερο για τους μαθητές που φορούν γυαλιά και για αυτούς που κάθονται σε 2ο, 3ο και 4ο κατά σειρά θρανίο, καθώς αναγκάζονται να δουν τον πίνακα μέσα από 2, 3 και 4 διαδοχικά plexiglass αντίστοιχα, καθώς σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ τα θρανία πρέπει να είναι τοποθετημένα σε διάταξη σειρών προκειμένου να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός.

Επιπροσθέτως, στα θρανία που βρίσκονται κοντά σε παράθυρα οι μαθητές βλέπουν οτιδήποτε αντικατοπτρίζεται στη λεία επιφάνεια του πλεξιγκλάς λόγω αντανάκλασης και όχι τον πίνακα ή τον εκπαιδευτικό. Το φαινόμενο αυτό σίγουρα θα ενταθεί σε μέρες ηλιοφάνειας, δυσκολεύοντας ακόμα περισσότερο την εκπαιδευτική διαδικασία.

2. Πέρα από την ορατότητα περιορίζεται σημαντικά – λόγω των plexiglass – και η μετάδοση του ήχου. Ιδιαίτερα στις μικρές τάξεις τα παιδιά δεν ακούγονται δεδομένου ότι φορούν διαρκώς και μάσκα που δυσχεραίνει ακόμα περισσότερο την επικοινωνία μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικού.

3. Η στήριξη των plexiglass επί των θρανίων έχει γίνει με ταινία διπλής όψης. Θεωρούμε αυτό τον τρόπο ανεπαρκή και από την πρώτη μέρα ,κάποια από αυτά ξεκόλλησαν. Επίσης μετά την πρώτη εβδομάδα έξι (6) plexiglass έχουν σπάσει αφήνοντας εκτεθειμένες αιχμηρές ακμές με σοβαρό κίνδυνο τραυματισμού, όπως σας έχει αναφερθεί με το (β) σχετικό. Πάρα πολλά δε έχουν ραγίσει κι είναι έτοιμα να σπάσουν.

4. Σύμφωνα με τις υποδείξεις του συνεργείου τοποθέτησης προς το προσωπικό καθαριότητας του σχολείου, το συγκεκριμένο υλικό δεν μπορεί να καθαριστεί με ισχυρό απορρυπαντικό, ούτε με άλλο αλκοολούχο διάλυμα γιατί θαμπώνει. Αυτό σημαίνει ότι η απολύμανση των επιφανειών που έρχονται σε επαφή με τα παιδιά, όχι μόνο δεν είναι επαρκής, αλλά αντιθέτως τα μικρόβια ενδέχεται να παραμένουν στον χώρο για αρκετές ώρες. Επίσης ο καθαρισμός τους με νερό και υγρό σαπούνι δημιουργεί επιπρόσθετες ανάγκες εργασίας ,χωρίς ανάλογη αύξηση του προσωπικού καθαριότητας. Αποτέλεσμα αυτού είναι ο καθαρισμός των πατωμάτων να έχει περάσει σε δεύτερη προτεραιότητα.

5. Σε όλα τα παραπάνω προστίθεται ο ψυχολογικός παράγοντας των παιδιών, τον οποίο θεωρούμε σα γονείς ιδιαίτερα σημαντικό. Τα παιδιά μας, όλο αυτό το διάστημα, έχουν δείξει ιδιαίτερη υπομονή, συνεργασιμότητα και κατανόηση με τη συνεχή χρήση της μάσκας, την ουσιαστικά μηδενική κοινωνική συναναστροφή και την απουσία εκτόνωσης. Θεωρούμε άδικο και παράλογο να απομονώνονται ακόμα περισσότερο κοινωνικά καθώς η τρέχουσα κατάσταση έχει ήδη φέρει ιδιαίτερη αναστάτωση στη ζωή και στη συμπεριφορά τους. Η πλειοψηφία των παιδιών επέστρεψε στο σχολικό περιβάλλον με ιδιαίτερη χαρά μετά τη δίμηνη καραντίνα, βλέποντας το σχολείο σαν τη μόνη διέξοδο για παιχνίδι και κοινωνικοποίηση. Τον προβληματισμό του για την ψυχολογική επίδραση του μέτρου έχει εκφράσει και ο Σύλλογος Διδασκόντων του σχολείου με το (α) όμοιο.

6. Τέλος, δεδομένου ότι οι μαθητές φορούν διαρκώς μάσκα, παίζουν μαζί στα διαλείμματα, κάθονται ανά δύο στην αίθουσα υπολογιστών και αλλάζουν αίθουσες στο ολοήμερο, το διαχωριστικό πλεξιγκλάς δεν προσφέρει κατά την ταπεινή μας γνώμη ουσιαστική επιπλέον προστασία, ενώ ταυτόχρονα δυσχεραίνει την εκπαιδευτική διαδικασία. Εξ΄ άλλου από τα όσα βλέπουμε και ακούμε, προκύπτει ότι το βασικό επιχείρημα για το άνοιγμα των νηπιαγωγείων και δημοτικών ήταν και είναι πως το ιικό φορτίο των παιδιών είναι μικρό και δεν αποτελεί κίνδυνο για την υγεία των μεγάλων. 3/3

Θεωρούμε ότι σα γονείς έχουμε το δικαίωμα και την υποχρέωση να προστατεύουμε τα παιδιά μας από συνθήκες εκπαίδευσης που ενδέχεται να προκαλέσουν βλάβες στον ψυχισμό τους, τραυματισμό ή προβλήματα στην όρασή τους.

Σας ενημερώνουμε ότι για την κίνησή μας αυτή ενημερώθηκαν όλοι οι γονείς των σχολείων μας, προκειμένου να βεβαιωθούμε ότι εκπροσωπούμε την πλειοψηφία αυτών.

Μετά τα παραπάνω και χωρίς καμία διάθεση να αδικήσουμε τη Δημοτική αρχή για την πρόθεσή της να προστατέψει τους Δημότες, προτείνουμε την πραγματοποίηση ευρείας σύσκεψης-τηλεδιάσκεψης στα πλαίσια της πρωτοβάθμιας σχολικής επιτροπής με τη συμμετοχή:

– Μελών της επιτροπής υγείας του Δήμου

– Διευθυντών-ντριών και εκπροσώπων Συλλόγων γονέων των σχολικών μονάδων, που έχουν τοποθετηθεί τα plexiglass

– Εκπροσώπου της τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου

– Παιδοψυχολόγου

προκειμένου να επανεξεταστούν:

α. η αναγκαιότητα του μέτρου

β. οι προδιαγραφές του υλικού

γ. η τεχνική μελέτη τοποθέτησης

Παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες.