Γνωρίζεις από σωστή χειραψία;

0
135

Δεν το λέμε εμείς, αλλά μία νέα έρευνα.

Σκέψου το εξής υποθετικό σενάριο: βρίσκεσαι σε ραντεβού με κάποιον πελάτη ή δυνητικό συνεργάτη. Όλα πηγαίνουν κατ’ ευχήν στη συνάντησή σας, φαίνεται ότι μιλάτε την ίδια γλώσσα και με τα πολλά καταλήγετε να δίνετε τα χέρια μόνο και μόνο για να διαπιστώσεις ότι ο άνθρωπος με τον οποίο μιλούσες τόση ώρα δεν έχει τη δύναμη να κάνει μια τίμια, «αντρική» χειραψία. Ξενέρωμα…

Από την άλλη, βέβαια, ίσως και δε θα έπρεπε να «χαλιέσαι» ιδιαίτερα από τη συγκεκριμένη λεπτομέρεια. Βλέπεις, η «χλιαρή» χειραψία αποτελεί ένα θέμα που αφορά την πλειοψηφία των αντρών κάτω των τριάντα, τουλάχιστον αν λάβουμε υπόψη τα ευρήματα μιας σχετικής μελέτης που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στην Journal Of Hand Therapy (μεταφράζεται περίπου σε «Επιθεώρηση της Θεραπείας της Χειρός») .

Για τις ανάγκες της εν λόγω έρευνας, οι επιστήμονες ζήτησαν από 237 εθελοντές, άντρες και γυναίκες, να σφίξουν όσο πιο δυνατά μπορούσαν ένα δυναμόμετρο χειρός -ένα όργανο που έχει σαν σκοπό του τη μέτρηση της δύναμης που μπορεί να ασκήσει η παλάμη. Από τη συγκεκριμένη διαδικασία, λοιπόν, διαπιστώθηκε ότι οι άντρες που ανήκαν στο ηλικιακό γκρουπ των 20-24 ετών μπορούσαν να ασκήσουν κατά μέσο όρο δύναμη 46 και 45 κιλών αντίστοιχα με το δεξί και το αριστερό τους χέρι -επιδόσεις που, ωστόσο, φαντάζουν «λίγες» σε σχέση με τον μέσο όρο των 55 και 47,5 κιλών που είχε σημειώσει το ίδιο ηλικιακό γκρουπ σε αντίστοιχη μέτρηση που είχε πραγματοποιηθεί το μακρινό 1985.

Να σημειώσουμε δε ότι ανάλογη πτώση παρατηρήθηκε και στο ηλιακό γκρουπ 25-29 ετών, με τους άντρες που ανήκαν στη συγκεκριμένη ομάδα να σημειώνουν επιδόσεις που υπολείπονταν κατά 12 και 8,5 από εκείνες που είχαν καταγραφεί πριν από τριάντα περίπου χρόνια.

Αναρωτιέσαι που οφείλεται συγκεκριμένο φαινόμενο;

«Ο τρόπος που εργαζόμαστε έχει αλλάξει δραματικά από το 1985, οπότε και πραγματοποιήθηκε η πρώτη ανάλογη καταγραφή» αναφέρει χαρακτηριστικά η επικεφαλής της έρευνας Elizabeth Fain, επίκουρος καθηγητής στο τμήμα εργοθεραπείας του πανεπιστημίου Winston-Salem στις ΗΠΑ. «Ως εκ τούτου, τα συμπεράσματα της έρευνας δε θα πρέπει να προξενούν έκπληξη αφού το μεγαλύτερο κομμάτι του εργατικού δυναμικού έχει πάψει εδώ και δεκαετίες να απασχολείται στον αγροτικό ή βιομηχανικό τομέα και έχει απορροφηθεί σε αυτόν της παροχής υπηρεσιών και, πιο πρόσφατα, σε εκείνον της τεχνολογίας» προσθέτει.

Αν πάντως φοβάσαι ότι η χειραψία σου δεν είναι αρκετά δυνατή, μάθε ότι υπάρχει τρόπος για να γυμνάσεις αποτελεσματικά το πιο παραμελημένο σημείο του σώματός σου.

Οι ασκήσεις που θα σου χαρίσουν σούπερ δυνατά χέρια

Ή αλλιώς πώς θα αποκτήσεις πανίσχυρες λαβές για να αντιμετωπίζεις οποιαδήποτε πρόκληση.

Πολλοί μιλούν για μυώδη μπράτσα και ώμους, εξάσφαιρους κοιλιακούς-φέτες, πόδια δυναμίτες και στέρνο από ατσάλι.
Ναι, όλα αυτά αποτελούν αποδεικτικά στοιχεία αρσενικής ρώμης και εχέγγυα επιβολής απέναντι σε κάθε είδους ανταγωνιστικό πεδίο (από το γυμναστήριο έως μέσα στο γήπεδο και από την κρεβατοκάμαρα μέχρι την παραλία). Όμως, όλη η δύναμη και ο μυϊκός όγκος που θέλει να αποκτήσει ένας άντρας σε κάθε μέρος του σώματός του, έχουν μια κοινή αφετηρία: τα χέρια και, για να ακριβολογούμε, την παλάμη.

Μια γερή λαβή σε βοηθά να σηκώνεις με μαεστρία τους αλτήρες στις στρατιωτικές πιέσεις ή στις πιέσεις Arnold, σε οδηγεί να έχεις γερό κράτημα του βάρους ενώ παίζεις βαθιά ημικαθίσματα, σου εξασφαλίζει τη μέγιστη τεχνική αρτιότητα -και ασφάλεια- όταν πρόκειται να εκτελέσεις μια σειρά κλασικές ή σούμο άρσεις θανάτου και σε οδηγεί σε όλο και περισσότερες, ακούραστες επαναλήψεις chin ups.
Επιπλέον, κάθε διαφορετική θέση ή γωνία λαβής στις μπάρες και τα μονόζυγα δημιουργούν και διαφορετικές προκλήσεις στην προπόνησή σου. Το μόνο σίγουρο είναι αυτό: όσο πιο δυνατό χέρι έχεις, τόσο ο μυϊκός όγκος σε όλο σου το σώμα θα αυξάνεται βαθμιαία.

Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Μια δυνατή παλάμη μεταφράζεται και σε σθεναρή, αντρίκια χειραψία-στις συνεντεύξεις για δουλειά, στα meetings, στις κοινωνικές συναντήσεις, ακόμη και στο φλερτ- γεγονός που σε βάζει σε θέση ισχύος και θετικής επιρροής από την πρώτη κιόλας επαφή με κάθε άτομο που συναναστρέφεσαι.

Τα απλά μυστικά για ατσάλινη λαβή

Για την ενίσχυση της δύναμης του καρπού, του αντιβραχίου και της παλάμης σου χρειάζεσαι έναν απλό εξοπλισμό προπόνησης, όπως σχοινί, μονόζυγο και ένα ελατήριο καρπού. Δεν έχει σημασία πού βρίσκεσαι, αν έχεις ήδη τελειώσει ένα εξουθενωτικό full-body πρόγραμμα ή αν σου μένει μόνο λίγη ώρα πριν μια πρόκληση μπρα-ντε-φέρ ή ένα κρίσιμο επαγγελματικό ραντεβού. Η λαβή σου μπορεί να γίνει πιο δυνατή σε ελάχιστα λεπτά από τώρα.

Άλλοι, πιο πρακτικοί τρόποι για να φτιάξεις ατσαλένια παλάμη;
>
Κάμψεις με στήριξη στα δάχτυλα
> Σήκωμα μιας ξύλινης καρέκλας από το ένα πόδι της, χρησιμοποιώντας μόνο το ένα χέρι σου
> Δυνατό σφίξιμο μιας μικρής, σκληρής, ελαστικής μπάλας σε κάθε παλάμη
> Λύγισμα -έως και σκίσιμο στη μέση- μιας χάρτινης τράπουλας με τα δυο χέρια
> Κρέμασμα κορμού με στήριξη των χεριών από δοκάρι ή σωλήνα.