111,501ΥποστηρικτέςΚάντε Like
Κυριακή, 24 Οκτωβρίου, 2021
111,501ΥποστηρικτέςΚάντε Like
ΑρχικήΔιατροφή7 οφέλη που παρέχουν τα βερίκοκκα στην υγεία

7 οφέλη που παρέχουν τα βερίκοκκα στην υγεία

Τα βερίκοκκα είναι πλούσια σε βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και φυτοχημικές ουσίες που επηρεάζουν με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους την υγεία. Στο πλαίσιο της υγιεινής διατροφής, λοιπόν, και δεδομένου ότι πρέπει να προτιμάμε τα φρούτα και τα λαχανικά της εποχής, σαφώς και έχουν θέση στο τραπέζι μας.
Σύμφωνα με τη βάση δεδομένων τροφίμων του αμερικανικού υπουργείου Γεωργίας (FoodData Central), δύο βερίκοκκα (συνολικά 70 γραμμάρια) παρέχουν:
Περιέχουν επίσης αρκετή βήτα-καροτίνη (β-καροτένιο), λουτεΐνη και ζεαξανθίνη. Και οι τρεις αυτές ουσίες είναι ισχυρά αντιοξειδωτικά, που προστατεύουν τα κύτταρα από τις βλάβες.
Για να προσλαμβάνετε όλ’ αυτά τα συστατικά, να τρώτε ολόκληρο το φρούτο (προφανώς χωρίς το κουκούτσι). Τα οφέλη που μπορείτε να αποκομίσετε είναι τα εξής:
Εκτός από τα τρία αντιοξειδωτικά που προαναφέρθηκαν, τα βερίκοκκα περιέχουν και άλλα. Μεταξύ αυτών συμπεριλαμβάνονται:
Τα αντιοξειδωτικά μειώνουν το οξειδωτικό στρες που σχετίζεται με χρόνια νοσήματα, όπως η παχυσαρκία, η καρδιοπάθεια κ.λπ.
Οι βιταμίνες Α και Ε, η βήτα-καροτίνη, η λουτεΐνη και η ζεαξανθίνη προστατεύουν τα μάτια από το οξειδωτικό στρες.
Μια διατροφή πλούσια σε αντιοξειδωτικά συστατικά μπορεί να προστατεύσει έως ένα βαθμό το δέρμα από τις βλάβες που του προκαλούν:
Τα βερίκοκκα περιέχουν πολλά αντιοξειδωτικά συστατικά και γι’ αυτό μπορεί να συμβάλλουν στην πρόληψη των ρυτίδων.
Ένα φλιτζάνι (165 γραμμάρια) ψιλοκομμένα βερίκοκκα παρέχουν 3,3 γραμμάρια φυτικών ινών. Η ποσότητα αυτή αντιστοιχεί στο 8,6% όσων καθημερινά χρειάζονται οι άνδρες και στο 13,2% που χρειάζονται οι γυναίκες.
Μια διατροφή πλούσια σε φυτικές ίνες ωφελεί την χλωρίδα (μικροβίωμα) του εντέρου και μπορεί να διεγείρει την υγεία του πεπτικού.
Τα βερίκοκκα περιέχουν κάλιο, έναν ηλεκτρολύτη που παίζει σημαντικό ρόλο στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης. Το κάλιο ρυθμίζει επίσης τη σύσπαση των μυών και την ισορροπία των υγρών στον οργανισμό.
Κάθε βερίκοκκο (35 γραμμάρια) παρέχει πάνω από 30 γραμμάρια νερό, με αποτέλεσμα να ενυδατώνει καλά τον οργανισμό. Η καλή ενυδάτωση είναι απαραίτητη για καλή υγεία αφού, μεταξύ άλλων, συμβάλλει στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης, της σωματικής θερμοκρασίας και του καρδιακού παλμού.
Αν δεν πίνετε καθημερινά άφθονο νερό, η αύξηση της κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών μπορεί να καλύψει αρκετές από τις ανάγκες του οργανισμού σας.
Μερικές μελέτες υποδηλώνουν ότι τα βερίκοκκα ίσως προστατεύουν το ήπαρ από το οξειδωτικό στρες. Σε δύο μελέτες στο εργαστήριο διαπιστώθηκε πως μείωναν τα επίπεδα των ηπατικών ενζύμων μετά από την κατανάλωση αλκοόλ. Το εύρημα αυτό δεν έχει ακόμα επαληθευθεί σε μελέτες με ανθρώπους.

source

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
>

ΑΡΜΟΝΙΑ Ομάδα Προστασίας Περιβάλλοντος

Όταν και το τελευταίο δένδρο καεί (ή ξεραθεί)!

Όταν και το τελευταίο ποτάμι μολυνθεί!,

Όταν και το τελευταίο ψάρι πεθάνει!,

ΤΟΤΕ Θα μάθουμε ΟΤΙ Τα λεφτά δεν τρώγονται!!!

****************************************** ΑΡΜΟΝΙΑ Ομάδα Προστασίας Περιβάλλοντος ******************************************* Τα άρθρα μας αλιεύονται από αξιόπιστες πηγές (Γραφείο Πρωθυπουργού, Υπουργών, Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων, στην ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου, στα Ελληνικά & Παγκόσμια ΜΜΕ, κλπ.) και σκοπό έχουν την ενημέρωση των επισκεπτών μας. Σε ΚΑΜΙΑ περίπτωση δεν εκφράζουν τη θέση της ΑΡΜΟΝΙΑ, ή των Συντακτών της...

Most Popular

Recent Comments